W jednej ze scen „Sokoła Maltańskiego”, Humphrey Bogart zdążył wypalić swoje cygaro, by za chwilę pojawić się ponownie z całym. Jest oczywiste, że osoba odpowiedzialna za ciągłość scen i akcji nie przyłożyła się do pracy i ujęcia filmowane o innych porach zostały sklejone ze sobą podczas montażu. Wniosek jest jasny. Realizując zdjęcia w długich okresach czasu, niezbędne jest kontrolowanie logicznej wizualnej i fabularnej chronologii sekwencji.

Uwaga! W ciągu dnia bardzo mocno zmieniają się warunki oświetleniowe! Jest to szczególnie widoczne na cieniach osób i przedmiotów.

Wskazówka! Jeżeli fundusze na to pozwalają można robić zdjęcia aparatem Polaroid, aby zyskać ogólne pojęcie o warunkach oświetleniowych na planie.

Jeżeli oświetlenie zmieni się za bardzo, najlepszym wyjściem jest odłożenie zdjęć do momentu uzyskania podobnych warunków lub ich powtórzenie z nowymi parametrami. Duże różnice jasności ujęć są niestety bardzo czytelne dla widza.

 


Powiadom znajomych

Dodatkowe informacje