Kompozycja kadru stanowi o jego podziale: plan pierwszy, dalszy i tło. Aby osiągnąć efekt, obraz musi mieć ciekawą kompozycję i powinna zachodzić harmonijna interakcja między tymi trzema planami. Aby czynność ta stała się nieco prostsza wyobraź sobie ekran podzielony na dziewięć jednakowych części. Linie oddzielające te obszary wyznaczają tzw. mocne linie obrazu, natomiast ich przecięcia mocne punkty. Staraj się, więc zawsze umieszczać najważniejsze elementy w tych właśnie miejscach.

Centralne usytuowanie obiektu nie jest najlepszym miejscem dla twarzy. Tego typu ujęcia wydają się nudne i niedynamiczne. Spróbuj umieścić rozmówcę bliżej krawędzi, patrzącego w kierunku środka kadru. Pozostały na ekranie obszar pozwoli na nieznaczne ruchy filmowanej osoby. Mimo, że prezenterzy telewizyjni zawsze mają trochę przestrzeni nad głową, można sprawdzić również większe zbliżenie na twarz „obcinając” trochę włosów. Pozwoli to skupić się widzom na oddającym najwięcej treści elementom mimiki – oczom i ustom.

Uwaga! Ostrość ustaw ręcznie!

W większości kamer automatyka ostrości analizuje obszar w środku ekranu. Stąd też potrzeba ręcznego ustawiania w przypadku, gdy filmowany obiekt znajduje się przy krawędzi.

 


Powiadom znajomych

Dodatkowe informacje